Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
au p'tit mousse
12 janvier 2014

lundi perdu ou lundi parjuré

demain c'est la fete à Tournai - c'est notre 3ème réveillon- et oui demain c'est le lundi perdu ou lundi parjuré 

demain c'est le lundi qui suis l’épiphanie et dans les familles tournaisiennes c'est un jour bien désiré - au menu petite saucisse - assiette de mutiau - lapin avec des prunes et des raisins - salade tournaisienne - galette des rois 

pour explication voir ci dessous

http://www.tournai.be/fr/officiel/index.php?page=95
http://www.tournai.be/fr/officiel/index.php?page=96

http://www.dailymotion.com/video/xbuxs2_l-lundi-parjure-lundi-perdu_music

Refrain :
J'vous assur' qu'in ville,
L'lundi parjuré, 
Ch'est dins chaqu' famille
Ein jour bin d'siré !
A pein' que l'diape i-a mis ses bottes
Tout l'meonte i-est él’vé dins l'maseon
L'mopèr' beot ses trois-quat' chinottes
Pour erguérir es' n'émotieon
Puis v'là tout d'ein queop que l'mamère,
D'pus longtemps in train d'busier
S'adréchant à s'famille intière
D'mant : "Quoi ç'qu'on f'reot bin pou souper ?"
"Mi, j'aim' fell'mint l'pétit' saucisse,
Dit ein des garcheons, cha, ch'est m'goût !"
"Mi, j'vous assur', dit l'fill' Clarisse,
Qu'ein morcieau d'viéau ch'est l'meilleu d'tout !"
Ein éaute infant d'mante ein' cout'lette
Mais l'pèr' leu dit: "Cré neom d'ein tchien !
A Tournai, pou bin fair' ceull' fiête,
L'ceu qui n'a pos d'lapin n'a rien".
L'mamèr', tout in chifflant ein' goutte,
Dit:"Vraimint, mopère i-a raiseon !"
Là-d'sus, les v'là tertous in route,
Chaqu'ein pou s'pétit' commissieon,
Pindant qu'les infants, au boutique,
Veont guère ogneons, preonnes et raisins,
L'père et l'mère attrap'tent ein' bell' chique
Tout in marchandant les lapins !
Pour orvénir de l'plach' Saint-Pierre,
L'lapin i-est mis dins ein moucheo
A chaqu' choncliache i traîn' par tierre
Et l'tiêt' fait soupett' dins l'rucheot!
L'pourchéau n's'ingraiss' pos à l'ieau claire :
Ch'est là l'raisonn'mint d'tous ces gins !
Au souper tout l'meont' fait beonn' chère
Mêm' quand cha croque ed'dins leus dints !
Pindant que s'n'heomm' va boire ein verre,
In attendant l'moumint d'minger
L'feimm', par ein d'ses infants, fait faire
Les billets qu'i faudra tirer.
Elle arrinch' tell'mint bin l'affaire
Qu'nué feos d'sus dix ch'est l'pèr' qui-est seot !
Ell' trouèf' que ch'est l'pus bell' manière
D'li fair' toudis rimplir el' peot !
Après l'souper, ch'est dins l'usache,
On s'réunit in société
Nieur de Dieu, mes gins, queu plucache
A l'bière, au café, au péqué !
Et puis, quervés comm' des andoules,
In s'quittant l'lind'main au matin
On brondièl' dins tous les bédoules
In cachant à retrouver s'quémin !
Si l'feimme a eu l'bonheur d'êt' Reine,
Ell' le fait vir d'vant de s'coucher.
Ell' danse, ell' crie, ell' se démène,
Ell' menace s'n’heomm' de l'buquer !
A la fin ç't'ichi s'fout in rache
Mais s'feimm' lit dit : "Tais-ta, t'es l'seot !"
Du queop, v'là la guerre au ménache
Et la Reine attrape ein claqueot !

chanson du lapin du lundi perdu

http://www.youtube.com/watch?v=51HJZ6w5uj4

voilà - j'espère ne pas vous avoir ennuyé avec mon histoire mais Tournai c'est ma ville :)
bisous

Publicité
Commentaires
A
merci les filles - dans les restaurants et les familles très traditionalistes c'est une super fête - bisous
M
Une belle journée en perspective. bises
C
alors bon repas ' ..saucisse hum j'adore" bisous
A
et bien j en connais qui vont bien s amuser<br /> <br /> bon appetit<br /> <br /> bisous
V
Ah une bonne lecture de chez moi !!!!<br /> <br /> Mais je ne connaissais pas cette tradition ???? Merci et BONNE Fête !<br /> <br /> GROS BISOUS
au p'tit mousse
Publicité
Visiteurs
Depuis la création 16 868
Publicité